خانه سرای صنایع ابزار بهترین دستگاه اینورتر ایرانی کدام است؟

بهترین دستگاه اینورتر ایرانی کدام است؟

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
26 اسفند 1402 | 14:44
زمان مطالعه: 5 دقیقه

بهترین دستگاه اینورتر ایرانی کدام است؟

اینورترها، از جدیدترین محصولات و انواع دستگاه‌های جوشکاری هستند که با توجه به تکنولوژی بسیار پیشرفته و قدرت بالای خروجی توانسته‌اند به جایگاه بسیار مناسبی در میان کاربران تبدیل شوند. می‌دانید که امروزه جوشکاری در تمامی صنایع و ابعاد مختلف زندگی انسان جایگاه ویژه‌ای دارد. به همین سبب شناخت ابزار و تجهیزات این صنعت مهم، هر روز بیش از گذشته اهمیت می‌یابد. با توجه به این موارد بر آن شدیم تا این مقاله را برای پاسخ به سوال بهترین دستگاه اینورتر ایرانی کدام است، برای شما ارائه کنیم.

اهمیت شناخت بهترین دستگاه اینورتر

هیچ شخصی نمی‌خواهد هنگام انجام کار، به ویژه در قسمت جوشکاری که دما بسیار بالا می‌رود و شرایط کار سخت است، به علت ناکارآمد بودن و نداشتن کیفیت لازم دستگاه، کار ناتمام بماند و یا به درستی انجام نگیرد. اگرچه برخی از افراد بر این باورند که نوع و کیفیت دستگاه جوش تاثیری در روند کار یک جوشکار حرفه‌ای و با مهارت ندارد، و اگر یک جوشکار به اندازه کافی کاربلد باشد، امکان انجام یک جوش با کیفیت را با هر نوع دستگاهی خواهد داشت.

برخی دیگر اعتقادشان بر این است که کیفیت دستگاه در خروجی کار تاثیرگذار است و به نوعی می‌توان گفت که هم مهارت فرد جوشکار و هم کیفیت دستگاه می‌توانند در ایجاد یک جوش اصولی به یک اندازه تاثیر بگذارند.

دسته سوم نیز باور دارند که شناخت دستگاه خوب اهمیتی نخواهد داشت زیرا در هر صورت برای هر مدل و برند از دستگاه‌های جوش تعدادی منتقد پیدا می‌شود. در این صورت نمی‌توان نظر کسی را در این مورد قبول کرد.

در ادامه ما قصد طرفداری و حمایت از هیچ یک از نظرات ارائه شده را نداریم، اما همواره شناخت دستگاه‌های با کیفیت به خریدار کمک می‌کند تا در میان خیل عظیم محصولات موجود در بازار، بتواند محصول مناسب خود را انتخاب کرده و از سردرگمی رهایی یابد.

دستگاه اینورتر جوشکاری

چرخه تکامل دستگاه‌های جوش تا رسیدن به اینورتر

درست مانند تمامی ابزار و تجهیزاتی که امروزه در زندگی ما کاربرد دارند، دستگاه‌ها جوشکاری نیز یک روند صعودی را طی کرده‌اند، تا به اینجا برسند. می‌دانید که اینورترها، نسل جدیدی از دستگاه‌های جوشکاری هستند، اما دستگاه‌های اولیه با انواع جدید تفاوت‌های بسیار دارند. برای آشنایی بهتر به معرفی آن‌ها به صورت مختصر می‌پردازیم.

دستگاه جوش ترانس

این گروه از دستگاه‌های جوش، گونه اولیه هستند، که دارای سایز و حجم بزرگ بوده و با صدای بالا و توان و بازدهی پایین کار می‌کردند. دستگاه جوش ترانس، انرژی برق را به همان صورت متناوب مورد استفاده قرار می‌داد که در نهایت خروجی یکنواختی نداشت. همچنین در این دستگاه‌ها میزان شدت جریان برای ورودی دستگاه بسیار بالا بود و همین امر گاها منجر به آسیب به سیم‌کشی‌های اطراف دستگاه می‌شد.

با توجه به معایب این دستگاه، در ادامه با پیدایش انواع جدیدتر، استفاده از آن‌ها کاملا منسوخ شد.

دستگاه جوش دینام

در این نوع از دستگاه‌ها به عنوان منبع تغذیه از دینام استفاده می‌شد. امکان استفاده از جریان الکتریکی به صورت مستقیم برای اولین بار در این دستگاه ممکن شد. دستگاه‌های جوش دینام نیز به علت بالا بودن هزینه تعمیر و نگهداری و عدم بازدهی مناسب و همچنین ارائه نشدن پشتیبانی از سوی شرکت‌های سازنده دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

دستگاه جوش رکتیفایر

با ظهور دستگاه‌های جوش رکتیفایر، استقبال از آن‌ها بسیار زیاد بود. زیرا این مدل در مقایسه با مدل‌های قبل از خود توانست معایب و مشکلات را برطرف سازد و طیف وسیعی از نیازهای کاربران را در صنایع مختلف پوشش دهد. علاوه بر آن، به علت امکان استفاده از دستگاه جوش رکتیفایر در شرایط عدم دسترسی به برق شهری، محدودیت برای استفاده از آن بسیار کاهش یافت؛ از همین رو این دستگاه بسیار محبوب و پرکاربرد است.

دستگاه جوش اینورتر

و اما سیر تکامل در دستگاه‌های جوش بالاخره به اینورترها رسید. در این دستگاه‌ها، تمامی معایب برطرف شده و با کاهش ابعاد و سایز دستگاه به علت استفاده از آخرین تکنولوژی و باکیفیت‌ترین مواد در ساخت آن، یک دستگاه جوش با قدرت و همه‌کاره خواهید داشت. علاوه بر اینکه در ساخت اینورترها ابعاد و سایز دستگاه را کاهش داده، قدرت و بازدهی را نیز افزایش داده‌اند. تمامی این موارد به علاوه سایر ویژگی‌ها و مزایای اینورترها، موجب کاربری و محبوبیت بسیار زیاد گشته و به نوعی انقلابی در ساخت دستگاه‌های جوش ایجاد شد.

مزایای اینورتر چیست؟

اینورترها قابلیت‌های بسیار بالایی دارند که به موجب آن‌ها می‌توان دلیل محبوبیت و کاربرد بسیار آن‌ها را دریافت. در ادامه مزایای این دستگاه جوش جدید را برمی‌شماریم.

  • کاهش هزینه‌ها با میزان پایین مصرف انرژی الکتریکی در اینورتر
  • افزایش طول عمر موتور و تجهیزات داخلی به علت نیاز به جریان پایین‌تر برای راه‌اندازی
  • امکان تغییر در سرعت حرکت موتور بدون نیاز به تجهیزات جانبی
  • امکان قطع و وصل جریان برق بدون نیاز به قطع منبع اصلی
  • امکان برنامه‌ریزی در موتور و هوشمند بودن آن
  • دارای سرعت بالاتر نسبت به مقدار نامی در موتور
  • استفاده از محافظ از موتور دستگاه در برابر شرایط اضافه بار
  • امکان استفاده از دستگاه در شرایطی که ولتاژ یکنواخت نیست بدون فشار آوردن به موتور دستگاه

 

معرفی بهترین دستگاه اینورتر ایرانی

 

معرفی بهترین دستگاه اینورتر جوشکاری ایرانی

حالا که با اهمیت شناخت بهترین اینورترها و همچنین روند تکاملی و مزایای این دستگاه به خوبی آشنا شدید، بهتر است بهترین دستگاه اینورتر جوشکاری ایرانی را خدمت شما معرفی کنیم. فراموش نکنید که اگرچه برندهای معروف و معتبر خارجی و صاحب نام بسیاری در بازار موجود هستند و کیفیت بسیار بالایی را می‌توان در انواع محصولات آن‌ها مشاهده کرد، اما با توجه به افزایش قیمت دلار و قیمت بالای این دستگاه‌ها، خرید آن‌ها برای بسیاری از مردم ایران به صرفه نمی‌باشد.

اما اصلا نیاز به نگرانی نیست، زیرا شرکت‌های معتبری در ایران نیز اقدام به تولید دستگاه‌ها و تجهیزات جوشکاری کرده‌اند که حتی از نظر کیفیت و مرغوبیت کالا می‌توانند با انواع مشابه خارجی رقابت کنند و کاملا مطابق با استانداردهای بین‌المللی ساخته شده‌اند. در نتیجه با شناخت این برندهای ایرانی می‌توانید از کیفیت و مرغوبیت کالای خریداری شده خود، اطمینان حاصل کنید. این محصولات به علت کیفیت بالا در ساخت، حتی در بازارهای جهانی نیز به فروش می‌رسند.

معرفی برند رونیکس

رونیکس، تقریبا نامی آشنا در زمینه تولیدات محصولات صنعتی از جمله دستگاه اینورتر جوشکاری می‌باشد. این برند با شروع فعالیت خود، قیمت مناسب و کیفیت بالا را سرلوحه عملکرد خود قرار داد تا طیف وسیعی از مشتریان بتوانند از محصولات مرغوب این برند، بهره‌مند شوند. به همین علت برند رونیکس، در مدت زمان کوتاهی توانست به قشر وسیعی از مردم در داخل و خارج از کشور معرفی شود به طوری که امروزه در بیش از 48 کشور محصولات خود را در بازار ارائه می‌کند.

رونیکس بیش از 1000 محصول دارد که با خدمات پس از فروش بسیار خوب، توانسته به یکی از بهترین برندهای ایرانی در تولید دستگاه اینورتر جوشکاری تبدیل گردد.

معرفی برند ایران ترانس

از دیگر برندهای خوب ایرانی که فعالیت خود را در سال 1975 آغاز کرد، می‌توان به ایران ترانس اشاره کرد. ایران ترانس با تولید دستگاه‌های جوش و برش، کار خود را آغاز کرد و از آن زمان محصولات خود را در یک روند صعودی از نظر کیفیت و کمیت گسترش داد. به گونه‌ای که امروزه با داشتن خدمات پس از فروش عالی و کیفیت بالای محصول توانسته جایگاه بسیار خوبی در بازار داخلی ایران برای خود کسب کند. ناگفته نماند که این برند مطابق با استانداردهای بین‌المللی محصولات خود را می‌سازد و می‌توانید انواع دستگاه‌های جوش را از این برند تهیه کنید.

معرفی برند صبا

صبا الکتریک سپاهان، نام کامل شرکت تولید کننده محصولات مرغوب صبا می‌باشد. این شرکت فعالیت خود را بر پایه صداقت در تولید و توانایی‌ها بنا کرد و توانسته است با تکیه بر دانش روز و تحقیقات بسیار، به ثبت 5 اختراع در زمینه محصولات جوشکاری دست یابد. استفاده از مواد اولیه باکیفیت و جدیدترین تجهیزات و فناوری‌ها، علت توسعه موفق برند صبا در میان برندهای داخلی می‌باشد. محصولات صبا الکتریک از جمله محصولات پرفروش جوشکاری در ایران محسوب می‌شود.

معرفی برند آروا

اگرچه برند آروا یکی از برندهای تازه تاسیس در میان سایر شرکت‌ها محسوب می‌شود، اما این شرکت با تکیه بر دانش و تجربه سالیان طولانی از موسسین خود بنا شده است، تا با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی و استانداردهای دنیا بتواند محصولات بسیار مرغوب را با قیمتی مقرون به صرفه و دوام بالا در اختیار مشتریان و کاربران خود قرار دهد. تمامی موارد ذکر شده موجب شد تا برند آروا بتواند به سرعت محبوب شده و جایگاه مناسبی را در بازار محصولات ایرانی داشته باشد.

جمع‌بندی و سخن پایانی

در این مقاله که برای پاسخ به سوال بهترین دستگاه اینورتر جوشکاری ایرانی کدام است، برای شما عزیزان آماده کردیم، به معرفی اینورتر و انواع مارک‌های ایرانی معتبر و باکیفیت در این زمینه پرداختیم. در نهایت این شما هستید که می‌توانید تعیین کنید بر اساس نیاز و کاربردتان، کدام دستگاه از چه برندی برای شما بهترین خواهد بود. اگرچه شناخت مارک‌های معتبر و با کیفیت پیش‌نیاز داشتن یک انتخاب صحیح می‌باشد، اما از میان آن‌ها نیز در نهایت تصمیم آخر با شما خواهد بود. ممکن است انتخاب بهترین دستگاه از نظر یک فرد با دیگری بسیار تفاوت داشته باشد؛ که تمام این موارد می‌تواند بر اساس نیاز متفاوت افراد تغییر کند.

در نهایت توصیه می‌شود اگر آشنایی کافی با برندهای دستگاه‌های جوشکاری و اینورترها را ندارید، بهتر است به صفحه دستگاه جوش اینسرا مراجعه کنید یا با شماره 03134910 تماس حاصل فرمایید


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه اینسرا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله اینترنتی اینسرا میباشد. © 2024 اینسرا بازار آنلاین | فروشگاه ساز اینترنتی