خانه سرای صنایع ابزار 10 روش جدید درمان خانگی برق زدگی جوشکاری

10 روش جدید درمان خانگی برق زدگی جوشکاری

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
19 شهریور 1402 | 04:35
زمان مطالعه: 7 دقیقه

10 روش جدید درمان خانگی برق زدگی جوشکاری

جوشکاری از فرایندهای صنعتی پرخطر محسوب می‌شود که در هنگام انجام آن استفاده از لوازم ایمنی ضروری می‌باشد. رعایت نکات ایمنی سبب می‌شود تا از آسیب‌هایی که ممکن است برای شما ایجاد شود، در امان بمانید. به طور معمول فرد جوشکار نیاز به استفاده از کلاه مخصوص، عینک، ماسک، دستکش و گاهی حتی لباس و کفش ایمنی دارد، تا از آسیب‌های احتمالی محفوظ بماند. می توانید ملزومات ایمنی مورد نیاز خود را از سرای ایمنی در اینسرا تهیه کنید. در این مقاله ما به اهمیت استفاده از عینک جوشکاری و 10 روش جدید درمان خانگی برق زدگی جوشکاری خواهیم پرداخت.

اگر شما نیز درد برق زدگی جوشکاری را تجربه کرده باشید، می‌دانید که این عارضه تا چه اندازه می‌تواند بر اساس میزان و شدت اثر، عذاب‌آور باشد. برای رفع اثر برق زدگی جوشکاری روش‌های مختلفی موجود دارد که در ادامه به معرفی بهترین آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

انواع درمان برق زدگی جوشکاری

برای درمان برق زدگی جوشکاری چندین روش وجود دارد، اما به طور کلی می‌توان این درمان‌ها را به دو نوع پزشکی و خانگی تقسیم کرد. این عارضه را می‌توان با مراجعه به پزشک و استفاده از داروهایی همچون قطره، پماد و آنتی بیوتیک درمان کرد اما برخی از افراد درمان‌های خانگی را به استفاده از این مواد ترجیح می‌دهند. اگرچه درمان‌های پزشکی تاثیر سریع‌تری دارند، اما می‌توانند اثر جانبی بسیاری نیز ایجاد کنند. به همین سبب توصیه می‌شود که در ابتدا از درمان‌های خانگی استفاده کنید و اگر این روش‌ها جوابگو نبودند، به سراغ درمان پزشکی بروید.

علایم ایجاد برق زدگی جوشکاری در چشم

برق زدگی چشم می‌تواند ناشی از انجام جوشکاری بدون استفاده از عینک و یا کلاه ایمنی مخصوص باشد. علاوه بر جوشکاری، برخی دیگر از مشاغل نیز که اشعه‌ی فرابنفش در ارتباط مستقیم با چشم قرار داشته باشد، می‌تواند سبب برق زدگی و آسیب در قرنیه‌ی چشم گردد. برای این که دریابید آیا چشمان شما دچار برق زدگی شده است یا خیر، می‌توانید علائم چشمان خود را بررسی کنید. در صورتی که در معرض اشعه‌ی جوشکاری یا قرابنفش بدون محافظت چشم قرار گرفته باشید و چشمانتان از علائم زیر داشته باشد، به این معنا است که دچار برق زدگی در ناحیه‌ی چشم شده‌اید. برای مطالعه راجع به دیگر خطرات جوشکاری مقاله " خطرات جوشکاری در بلند مدت" را مطالعه نمایید.

علائمی که ممکن است برق زدگی جوشکاری برای چشم افراد ایجاد کند به شرح زیر هستند:

  • ایجاد سوزش در چشم
  • قرمز و پرخون شدن چشم
  • ایجاد درد خفیف تا شدید
  • اشک آلود شدن چشم
  • ایجاد احساس فشار در پشت چشم
  • افزایش حساسیت چشم‌ها در برابر نور
  • تار شدن دید چشم

معرفی 10 روش جدید درمان خانگی برق زدگی جوشکاری

درمان خانگی برق زدگی جوشکاری

حالا که با برق زدگی چشم و دلایل ایجاد آن آشنا شدید، بهتر است 10 روش جدید درمان خانگی آن را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. با توجه به این که این روش‌ها به ترتیب بر اساس شدت و سرعت اثر معرفی شده‌اند، پیشنهاد ما این است که در ابتدا یکی از روش‌های اول را انتخاب کنید و در صورتی که موثر نبود، روش‌های دیگر را نیز امتحان نمایید.

1) درمان خانگی برق زدگی جوشکاری با سیب زمینی

سیب زمینی یکی از بهترین روش‌های درمان برق زدگی چشم است که در تمام خانه‌ها نیز پیدا می‌شود. برای استفاده از آن لازم است سیب زمینی را به صورت حلقه‌ای برش بزنید. بهتر است برای تاثیر بیشتر سیب زمینی خنک باشد. سپس با استفاده از دستمال کاغذی مرطوب شده با آب سرد، قطعات سیب زمینی را پوشانده و سپس برای 10 تا 15 دقیقه روی چشمانتان قرار دهید. پس از چند ساعت دوباره این روند را تکرار کنید. بهتر است دو مرتبه در یک روز این کار را انجام دهید.

سیب زمینی به علت دارا بودن تاثیر خنک کنندگی می‌تواند بهترین درمان برای کاهش التهاب، سوزش و خارش ناشی از برق زدگی جوشکاری باشد.

2) درمان خانگی برق زدگی جوشکاری با چای کیسه‌ای

یکی دیگر از روش‌های درمان خانگی برق زدگی چشم، استفاده از چای کسیه‌ای استفاده شده است. کیسه چای سیاه، چای سبز یا چای بابونه را پس از مصرف نگه دارید و درون یخچال قرار دهید تا هم خشک و هم کمی خنک شود. سپس آن‌ها را بیرون آورده و به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی چشمانتان قرار دهید. این روند را دو بار در طول روز تکرار کنید تا بیشترین تاثیر را دریافت نمایید.

چای کیسه‌ای به علت دارا بودن آنتی اکسیدان می‌تواند با دمای پایین در درمان سریع سوزش و التهاب چشم ناشی از برق زدگی جوشکاری بسیار مفید باشد.

3) درمان خانگی برق زدگی جوشکاری با شیر

شیر یکی از موادی است که در اکثر خانه‌ها یافت می‌شود. برای استفاده از آن جهت درمان برق زدگی چشم کافی است مقداری شیر خنک را با استفاده از پنبه به آرامی روی چشم آسیب دیده ماساژ دهید، این کار را تا چند دقیقه ادامه داده و سپس با یک دستمال نرم شیر را از روی چشم پاک کنید. شیر با دارا بودن آنزیم‌های مخصوص به کاهش التهاب و خشکی چشم کمک می‌کند.

4) درمان خانگی برق زدگی جوشکاری خیار

یکی دیگر از مواد خنک کننده موجود در منازل، خیار است. برای استفاده از خیار آن را به صورت ضخیم تکه کرده و درون یخچال قرار دهید. سپس این تکه‌ها را روی چشمان آسیب دیده قرار دهید و برای 10 تا 15 دقیقه نگه دارید.

5) درمان خانگی برق زدگی جوشکاری با کیسه یخ

برق زدگی چشم با استفاده از کیسه‌های یخ نیز قابل درمان است. کیسه یخ به علت سرد بودن از انتشار باکتری، التهاب و درد پیشگیری می‌کند اما به علت دمای بسیار پایین مدت زمان طولانی نمی‌توان آن را روی چشم قرار داد. کیسه یخ را برای دقایقی روی چشمانتان قرار دهید و دور کنید. سپس دوباره این روند را تکرار کنید تا درد چشم التیام یابد.

6) درمان خانگی بر زدگی جوشکاری با گلاب

گلاب خنک را با استفاده از یک تکه پنبه به آرامی روی چشمانتان بکشید و این کار را برای حدود 10 دقیقه ادامه دهید. گلاب به کاهش التهاب و سوزش ناشی از برق زدگی کمک شایانی می‌کند.

7) درمان خانگی برق زدگی جوشکاری با روغن بادام

روغن بادام سرشار از ویتامین E12 می‌باشد که برای درمان سوزش و خشکی چشم بسیار مفید است. برای استفاده از آن کافی است با دست تمیز روغن بادام را روی پلک بالا و پایین ماساژ دهید. روغن بادام کم کم جذب پوست می‌شود در صورت احساس ناراحتی می‌توانید مقدار اضافه‌ی آن را با دستمال نرم پاک کنید.

برای تاثیر بهتر دو بار در روز این روند را تکرار کنید.

8) درمان خانگی برق زدگی جوشکاری با دستمال مرطوب

برای این روش بهتر است دستمال نرم را با آب خنک مرطوب کرده و بر روی چشمانتان قرار دهید. پس از گذشت 10 دقیقه  دوباره دستمال را با آب خنک مرطوب کنید و این روند را تکرار نمایید. خنکی آب موجود روی دستمال به کاهش التهاب و درد چشم کمک خواهد کرد.

9) درمان خانگی برق زدگی جوشکاری با موز

موز سرشار از ویتامین B2 بوده که برای درمان برق زدگی چشم کاملا مناسب است. برای استفاده از آن موز خنک را له کنید تا به حالت خمیری شکل دربیاید. سپس خمیر را بر روی چشمانتان قرار دهید. پس از گذشت 3 تا 5 دقیقه خمیر را برداشته و چشمانتان را با آب خنک شستشو دهید.

ویتامین‌های موجود در موز از پوسته پوسته شدن چشمان نیز جلوگیری می‌کنند.

10) درمان خانگی برق زدگی چشم با استفاده از مسکن‌ها

به عنوان آخرین روش توصیه می‌کنیم که اگر درد زیادی داشتید و با روش‌های پیشین تغییری احساس نکردید، می‌توانید از قرص‌های استامینوفن و یا ایبوپروفن استفاده کنید. این مسکن‌ها می‌توانند درد و سوزش ناشی از برق زدگی را از بین ببرند.

بهتر است از مصرف داروها بدون نسخه پزشک خودداری کنید.

با استفاده از روش‌هایی که در این مقاله ذکر شد، می‌توانید برق زدگی چشم ناشی از جوشکاری یا موارد دیگر را برطرف کنید. در صورتی که با استفاده از روش‌های فوق احساس تغییر نکردید و یا احتیاج به درمان فوری داشتید، توصیه می‌شود به پزشک مراجعه کنید.

درمان‌های دارویی برق زدگی جوشکاری چه هستند؟

درمان‌های دارویی برق زدگی جوشکاری چه هستند؟

اگرچه در این مقاله تمرکز اصلی روی درمان خانگی برق زدگی جوشکاری است، اما بهتر است با درمان‌های دارویی نیز آشنا باشید تا در صورت لزوم و با مشورت پزشک بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

استفاده از پد چشمی

پد چشمی می‌تواند از چشمان شما در برابر تابش نور مستقیم و انتقال آلودگی‌های محیطی جلوگیری کند. با استفاده از پد چشمی به سادگی می‌توانید به چشمان خود استراحت کافی دهید تا روند بهبودی را زودتر طی کند.

استفاده از آنتی بیوتیک

آنتی بیوتیک برای چشم به صورت پماد یا قطره عرضه می‌شود و از عفونت چشم جلوگیری خواهد کرد. در صورت تشخیص پزشک می‌توانید این آنتی بیوتیک‌ها را تهیه کرده و مطابق دستور استفاده نمایید.

استفاده از قطره‌های استروئیدی

این قطره‌ها التهاب چشم را فرو می‌نشانند و از ایجاد زخم در چشم جلوگیری می‌نمایند. فروش این قطره‌ها بدون نسخه پزشک ممنوع است و باید با نظر دکتر آن‌ها را استفاده نمایید.

استفاده از قطره‌های گشاد کننده‌ی مردمک

این قطره‌ها با کاهش انقباض در چشم سبب ایجاد آرامش و استراحت چشم و در نهایت کاهش التهاب و درد می‌شوند. این قطره‌ها را با قطره‌های بی‌حس کننده اشتباه نگیرید. به هیچ عنوان نباید برای درمان برق زدگی جوشکاری از قطره بی‌حس کننده استفاده شود.

در هنگام درمان برق زدگی جوشکاری از موارد زیر بپرهیزید تا روند درمان سریع‌تر انجام شود.

  • تا جای امکان از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • تلویزیون تماشا نکنید.
  • به چشمان خود فشار نیاورید
  • در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله که با عنوان «10 روش جدید درمان خانگی برق زدگی جوشکاری» خدمت شما عزیزان ارائه شد، به بررسی دلایل ایجاد برق زدگی چشم و روش‌های درمان آن پرداختیم. می‌دانید که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و توصیه می‌کنیم در تمامی مراحل جوشکاری از لوازم ایمنی استفاده کنید تا دچار سوانح ناشی از آن نگردید. در صورت ایجاد برق زدگی در چشم با استفاده از روش‌های خانگی ارائه شده در این مقاله به درمان چشمانتان بپردازید و سپس به مقدار کافی استراحت کنید تا سلامت خود را بازیابید.

با آرزوی سلامتی و تندرستی برای شما عزیزان.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه اینسرا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله اینترنتی اینسرا میباشد. © 2024 اینسرا بازار آنلاین | فروشگاه ساز اینترنتی