خانه سرای صنایع ابزار قیمت دستگاه جوش شارژی

قیمت دستگاه جوش شارژی

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
19 شهریور 1402 | 04:33
زمان مطالعه: 7 دقیقه

قیمت دستگاه جوش شارژی

جوشکاری از فرایندهای بسیار مهم در صنایع مختلف و ابعاد گوناگون زندگی انسان است. در تعریف جوشکاری می‌توان گفت که فرایندی که در طی آن دو قطعه که عموما از جنس فلز هستند، به صورت دائمی به یکدیگر متصل می‌شوند. با توجه به گستردگی بالای استفاده از جوشکاری، دستگاه‌های مختلفی برای انجام روش‌های مختلف طراحی و تولید شده است. دستگاه جوش شارژی یکی از جدیدترین انواع دستگاه‌های جوشکاری است و ما قصد داریم در این مقاله به قیمت دستگاه جوش شارژی و عوامل موثر بر آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

انواع روش‌های جوشکاری

برای این که با قیمت و تنوع موجود در دستگاه‌های جوشکاری آشنا شوید، بهتر است به معرفی کلی انواع روش‌های جوشکاری بپردازیم. از این منظر متوجه خواهید شد که چرا دستگاه‌های جوشکاری با این تنوع بالا تولید شده و در دسترس قرار می‌گیرند. با توجه به تعریفی که برای جوشکاری در بالا ارائه شد، می‌دانید که در این روند دو قطعه، به صورت دائمی به هم متصل می‌شوند. دو روش کلی برای این کار موجود است که در اساس آن با هم متفاوت می‌شوند. روش‌های جوشکاری ذوبی و روش‌های جوشکاری غیر ذوبی.

روش‌های جوشکاری ذوبی

اساس و پایه ایجاد اتصال در این روش‌ها را می‌توان ذوب شدن فلزات پایه و یا فلز پر کننده دانست. با افزایش دما به روش‌های مختلف مختص به هر روش، فلز پایه یا پر کننده به نقطه ذوب خود رسیده و فاصله میان دو قطعه را پر می‌کند. با انجماد این مذاب در نهایت پیوند میان دو قطعه شکل خواهد گرفت. از معروف‌ترین انواع روش‌های جوشکاری ذوبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جوشکاری قوس الکتریکی

  • جوشکاری اکسی گاز

  • جوشکاری لیزری

  • جوشکاری الکترونی

در هر روش، گزینه مورد استفاده برای افزایش دما متفاوت است.

روش‌های جوشکاری غیر ذوبی

بر خلاف روش‌های قبلی، در این نوع جوشکاری مذاب تولید نمی‌شود و اساس پیوند با استفاده از فشار مکانیکی بالا ایجاد می‌گردد. گاهی برای آماده سازی سطح قطعات در این روش‌ها، از دمای بالا نیز ممکن است استفاده شود، اما این دمای بالا به نقطه ذوب یا ایجاد مذاب از قطعات نخواهد انجامید. برای خرید انواع دستگاه جوش،اینورتر جوشکاری با بهترین قیمت  به سرای جوش اینسرا مراجعه کنید.

پس از آماده شدن سطح قطعه با توجه به نوع روش، در نقطه مشخص شده با استفاده از فشار مکانیکی، دو قطعه را به هم متصل می‌کنند. از مهم‌ترین روش‌های جوشکاری غیر ذوبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جوشکاری مقاومتی

  • جوشکاری اصطکاکی

  • جوشکاری فراصوت

  • جوشکاری انفجاری

  • نورد

با توجه به این که در این روش‌ها از ایجاد مذاب صرف نظر می‌کنند، به آن‌ها روش‌های جوشکاری جامد نیز می‌گویند.

معرفی دستگاه جوش شارژی

معرفی دستگاه جوش شارژی

با توجه به این که موضوع اصلی این مقاله، قیمت دستگاه جوش شارژی می‌باشد، بهتر است با این مدل از دستگاه جوش آشنایی داشته باشید. همان‌طور که تا اینجا همراه بودید، متوجه شده‌اید که روش‌های بسیار متنوعی برای انجام جوشکاری وجود دارد. بدیهی است که این روش‌ها هر کدام نیاز به دستگاه‌ها و تجهیزات مختص به خود دارند، تا امکان انجام آن‌ها به شکل اصولی وجود داشته باشد. لازم به ذکر است که ظهور روش‌های جوشکاری ذوبی پیش از روش‌های غیر ذوبی انجام گرفت و هر چه علم و تکنولوژی بیشتر پیشرفت کرد، دستگاه‌ها و روش‌های انجام جوشکاری پیچیده‌تر شدند.

اگر اندکی با فرایند جوشکاری آشنا باشید، می‌دانید که دستگاه‌های جوش امروزی با استفاده از انرژی الکتریکی فعالیت می‌کنند. در نتیجه برق از عوامل اصلی مورد نیاز برای انجام جوشکاری محسوب می‌شود. روند زندگی و استفاده از علم و تکنولوژی به سمتی بوده است تا انجام کارها را برای انسان ساده‌تر سازد. روش‌های جوشکاری نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌اند. در نتیجه طراحان و دانشمندان به این فکر افتادند تا دستگاه جوشی ارائه کنند تا بتواند در هنگام نبود انرژی الکتریکی و برق نیز فعالیت داشته باشد.

شاید بتوان این مورد را علت اصلی ساخت دستگاه جوش شارژی دانست. دستگاه جوش شارژی دارای باتری‌های مخصوصی است که انرژی الکتریکی را در خود ذخیره می‌کنند. پس از پر شدن ظرفیت باتری، این دستگاه می‌تواند تا زمانی که ظرفیت اجازه بدهد، بدون اتصال به جریان برق، فرایندهای جوشکاری را انجام دهد.

معرفی انواع دستگاه‌های جوش

برای این که درک بهتری از دستگاه جوش شارژی داشته باشید، به صورت مختصر یک معرفی کلی از انواع دستگاه‌های جوش خواهیم داشت.

دستگاه جوش ترانس

اولین و قدیمی‌ترین دستگاه‌های جوش را می‌توان مدل ترانس دانست. این دستگاه‌ها دارای اندازه و ابعاد بسیار بزرگ، با صدای کم اما نیاز به ولتاژ و شدت جریان بسیار بالا جهت فعالیت بودند. بازدهی این دستگاه‌ها چیزی در حدود 60 درصد بود. با گذشت زمان استفاده از این مدل رو به کاهش گذاشته است. به طور معمول نمی‌توان انتظار بالایی از آن‌ها داشت. یکی از پرکاربرد ترین دستگاه های جوش ترانس در ایران دستگاه جوش ترانسفورماتور می باشد.

دستگاه جوش دینام

در این مدل از دستگاه‌ها با استفاده از دینام انرژی مورد نیاز برای انجام فرایند جوش تامین می‌شد. این دستگاه‌های جوش نیز به علت ایجاد سروصدای بالا، حجم زیاد، هزینه‌های تعمیر و نگهداری گزاف و همچنین عدم ارائه خدمات از سوی شرکت‌های سازنده بسیار کم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دستگاه جوش رکتی‌فایر

با ظهور دستگاه‌های رکتی‌فایر و قابلیت‌های بسیار بالای آن‌ها، استفاده از انواع قبلی کاهش شدیدی داشت. امروزه با توجه به قابلیت‌های بالای دستگاه‌های رکتی‌فایر، در صنایع مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود. همچنین امکان استفاده از این دستگاه در هنگام عدم دسترسی به برق قابلیتی بسیار مفید به این دسته دستگاه‌ها می‌بخشد.

دستگاه جوش اینورتر

و اما جدیدترین نوع دستگاه‌های جوش را می‌توان مدل اینورتر دانست. اینورترها نسل جدید دستگاه‌های جوش هستند که تغییرات بسیار شگرفی را در آن‌ها ایجاد کرده‌اند. در ساخت اینورترها از تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای استفاده شده است که ابعاد و اندازه آن‌ها را تا حد بسیار زیادی کاهش داده و همچنین بازدهی آن‌ها را در مقایسه با مدل‌های پیشین خود بالا برده است. همین ویژگی‌ها باعث شدند تا این نوع دستگاه جوش به سرعت در بازارهای جهانی به محبوبیت بالایی برسد.

ابعاد کوچک و وزن پایین اینورترها برای استفاده‌های دستی و غیرصنعتی نیز بسیار مناسب می‌بود. حمل و نقل این دستگاه نیز بسیار ساده‌تر می‌شد. به همین علت ساخت نوع شارژی در دستگاه‌های اینورتر بسیار رواج دارد. دستگاه جوش شارژی اینورتر امکان ایجاد جریان بالا با تغییر جریان متناوب به مستقیم را دارا می‌باشد. مصرف برق بسیار کم و امکان استفاده از آن در شرایط بسیار سخت و مکان‌هایی با قرارگیری دشوار، آن را بسیار کاربردی می‌کند.

ایجاد قوس و جریان پایدار برای انجام انواع جوشکاری از مزایای دستگاه جوش شارژی می‌باشد و باتری بسیار قوی که امکان استفاده از آن را به اندازه ظرفیت باتری و شارژ دوباره به وجود می‌آورد. به طور معمول از آلیاژها و فلزات مقاوم در ساخت دستگاه جوش شارژی استفاده می‌شود که بدنه‌ای محکم و مقاوم برای آن ایجاد می‌کند.

عوامل موثر بر قیمت دستگاه جوش شارژی

عوامل موثر بر قیمت دستگاه جوش شارژی

حالا که با انواع روش‌ها و دستگاه‌های جوش آشنا شدید، بهتر است عوامل موثر بر قمت دستگاه جوش شارژی را نیز بشناسید. با شناخت این موارد می‌توانید خرید و انتخاب مناسبی داشته باشید.

علاوه بر این مطالعه مقاله راهنمای خرید دستگاه جوش نیز می تواند برای شما مفید باشد.

نوع و مدل دستگاه جوش شارژی

اولین عامل تعیین کننده در قیمت دستگاه جوش شارژی را می‌توان نوع و مدل دستگاه دانست. با توجه به تنوع بسیار بالا در دستگاه‌های جوش شارژی، کیفیت و کارایی آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی اقدام به تولید انواع دستگاه‌های جوش شارژی می‌کنند که هر شرکت و مدل دستگاه با توجه به ویژگی‌های خاص خود قیمت بسیار متفاوتی خواهد داشت.

چرخه کاری دستگاه جوش شارژی

هر دستگاه جوش صرف نظر از مدل خود دارای یک چرخه کاری منحصربه‌فرد است. این چرخه نشان دهنده مدت زمانی است که دستگاه بتواند بدون مشکل و بی وقفه فعالیت داشته باشد. با توجه به نوع کار و استفاده شما، باید دستگاه جوش شارژی را انتخاب کنید، که در هر  چرخه پاسخگوی نیازهای شما باشد در غیر این صورت کارتان با تاخیر انجام می‌گیرد زیرا پس از گذشت چرخه، دستگاه نیاز به استراحت دارد تا به موتور آن فشاری وارد نگردد..

نوع و ظرفیت باتری دستگاه جوش شارژی

همان‌طور که می‌دانید دستگاه جوش شارژی دارای یک باتری است که تا بتواند انرژی الکتریکی را درون خود ذخیره کرده و سپس آن را در مواقع لزوم و بدون حضور انرژی برق پس دهد. نوع و ظرفیت باتری استفاده شده در ساخت دستگاه جوش شارژی از عوامل مهم و تعیین کننده قیمت است. هرچه مدل و ظرفیت باتری دستگاه بالاتر باشد، قیمت بالاتری باید برای آن باید پرداخت کنید.

کیفیت و مرغوبیت دستگاه جوش شارژی

از عوامل دیگری که بر تعیین قیمت دستگاه جوش شارژی تاثیرگذار است، کیفیت و مرغوبیت مواد سازنده آن می‌باشد. هر چه این کیفیت بالاتر برود، قیمت دستگاه نیز افزایش خواهد یافت.

توان و بازدهی دستگاه جوش شارژی

شاید توان و بازدهی دستگاه جوش شارژی نیز خود متاثر از کیفیت و نوع دستگاه و همچنین چرخه کاری آن باشد. اما توان و بازدهی بالاتر قیمت دستگاه را افزایش می‌دهد که بهتر است شما با توجه به نیاز و نوع کاربری خود دستگاه مناسب را انتخاب نمایید.

لوازم جانبی دستگاه جوش شارژی

بسته به مدل دستگاه جوش شارژی ممکن است لوازم جانبی برای آن مورد نیاز باشد و یا حتی به لوازم خاصی احتیاج نداشته باشد. اما صرف نظر از نوع دستگاه که نیاز به سیم و کابل و گیره و الکترود و ... دارد، توصیه می‌شود در هنگام انجام جوشکاری حتما از لباس و موارد ایمنی استفاده کنید تا از آسیب‌های ناشی از آن در امان بمانید. این لوازم می‌تواند شامل لباس ایمنی، عینک، شیلد، ماسک، دستکش و کفش جوشکاری باشند. تهیه تمامی این موارد در سرای ایمنی اینسرا امکان پذیر است.

جمع‌بندی و سخن آخر

در این مقاله که با عنوان «قیمت دستگاه جوش شارژی» خدمت شما عزیزان ارائه شد، به بررسی روش‌ها و دستگاه‌های جوشکاری مختلف و همچنین معرفی دستگاه جوش شارژی و عوامل موثر بر قیمت این دستگاه پرداخته شد. با توجه به تنوع بسیار بالا در دستگاه‌های جوش شارژی، این وسیله دارای بازه قیمتی بسیار وسیعی می‌باشد که عوامل مختلفی بر آن تاثیرگذارند. بنابراین توصیه می‌شود در ابتدا نیاز خود را به خوبی شناخته و سپس برای انتخاب و خرید دستگاه جوش شارژی مناسب خود اقدام نمایید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه اینسرا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله اینترنتی اینسرا میباشد. © 2024 اینسرا بازار آنلاین | فروشگاه ساز اینترنتی