موتور جوش ( دستگاه جوشکاری )

موتور جوش یکی از ابزارهای حیاتی در صنعت جوش است که برای اتصال قطعات فلزی با یکدیگر استفاده می‌شود. این ابزار با استفاده از جریان الکتریکی و گرمای تولید شده توسط آن، قطعات را به یکدیگر می‌چسباند و اتصال دائمی بین آنها ایجاد می‌کند.

موتور جوش از چند بخش اصلی تشکیل شده است که شامل الکترودها، منبع تغذیه، ترانسفورماتور و سیم جوش است. الکترودها به عنوان منبع جریان الکتریکی عمل می‌کنند و با تولید گرما، قطعات را به یکدیگر می‌چسبانند. منبع تغذیه نیز برق لازم برای ایجاد جریان الکتریکی را فراهم می‌کند و ترانسفورماتور برای تنظیم و کنترل جریان الکتریکی استفاده می‌شود.

 

فیلتر‌ها حذف همه فیلتر‌ها

فیلتری انتخاب نکرده‌اید!

فقط پیشنهاد شگفت انگیز
فقط کالای موجود
جستجوی عنوان کالا
دسته بندی‌ها
  • بازگشت
  • ابزار صنعتی کارگاهی
  • سرای جوشکاری
  • دستگاه جوش برقی/MMA
  • دستگاه جوش
  • دستگاه جوش MIG/ Co2
  • دستگاه جوش رکتی فایر
  • دستگاه جوش آرگون/TIG
  • دستگاه جوش ترانسفورمارتر
  • دستگاه جوش ژنراتور الکتریکی
  • دستگاه جوش احتراقی
  • دستگاه جوش زیر پودری
  • دستگاه جوش گل میخ( استادولینگ)

موردی یافت نشد!

مرتب سازی:
پرفروش‌ترین پربازدید‌ترین جدیدترین گرانترین ارزان‌ترین
کالایی یافت نشد.

انواع موتور جوش

برای این که بتوانید موتور جوش  خود را به درستی انتخاب کنید، بهتر است انواع موتور جوش های موجود در بازار را به خوبی بشناسید. موتور جوش ها در یک دسته‌بندی به سه گروه صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی تقسیم می‌شوند. تفاوت این سه گروه در نوع کاربری، میزان ولتاژ و جریان دستگاه، ضخامت و جنس قطعاتی که قرار است به یکدیگر متصل شوند و در نهایت اندازه، حجم و سایز موتورجوش می‌باشد.

در یک دسته‌بندی دیگر می‌توان موتورهای جوش را بر اساس قدیمی یا جدیدتر بودن آن‌ها جدا کرد. برای مثال موتور جوش های اولیه دارای اندازه و ابعاد بزرگ‌تری بودند همچنان که میزان انرژی بالاتری را طلب می‌کردند، در حالی که بازدهی و کارایی مناسبی ارائه نمی‌دادند. بر همین اساس دستگاه‌های جوشکاری به انواع زیر تقسیم می‌شوند

 

موتور جوش خانگی

گسترش استفاده از جوشکاری تا حدی پیش رفته است که نه تنها در صنعت،  بلکه برای مصارف خانگی نیز کاربرد دارد. برای مثال برخی از افراد هستند که تمایل دارند قسمتی از کارهای جوشکاری خود را در خانه و یا کارگاه شخصی در منطقه مسکونی انجام دهند و با برخی دیگر تعمیرات خانگی را خودشان انجام می‌دهند و افرادی فنی محسوب می‌شوند. اما نکته‌ای که در اینجا مطرح می‌شود این است که موتور جوشی که برای مصارف خانگی کاربرد دارد، با دستگاه کارگاه‌ها و مصرفی در صنایع تفاوت دارند. برای مثال موتور جوش خانگی نیازی به ولتاژ و آمپراژ بالا ندارد و همچنین در ابعاد و اندازه کوچکتر تولید می‌شود.

برای خرید موتور جوش خانگی مناسب چه مواردی را باید در نظر داشت؟

پیش از اقدام به خرید موتور جوش خانگی باید موارد متعددی را مشخص کرده باشید، تا بتوانید خرید درستی را انجام دهید. با توجه به وسعت استفاده از دستگاه‌های جوش در ابعاد مختلف زندگی انسان و همچنین تنوع بالای روش‌های جوشکاری، باید بدانید که موتور جوش برای پوشش این نیازها نیز با تنوع بسیاری ساخته می‌شود. بنابراین بدون داشتن اطلاعات و آشنایی لازم با این تفاوت‌‌ها و عدم آگاهی از نوع نیازتان باعث می‌شود تا، خرید اشتباهی انجام دهید.

 

موتور جوش

 

دستگاه جوشکاری ترانس

این مدل از موتور جوش ها بسیار قدیمی هستند و امروزه استفاده از آن‌ها منسوخ شده است. دستگاه‌های ترانس دارای سایز و حجم بالا و مصرف انرژی زیاد با بازدهی پایین بودند. به همین سبب با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی انواع جدیدتر و بهتری تولید شدند تا چنین دستگاه‌های از رده خارج محسوب شوند.موتور جوش ترانس

موتور جوش دینام

در این نوع ازموتور جوش ها برای مولد از دینام استفاده می‌شد. این مدل از دستگاه امکان تبدیل جریان متناوب را به جریان مستقیم برای کاربرد بهتر مهیا می‌کرده‌اند. اگرچه این مدل، جدیدتر از دستگاه‌های ترانس محسوب می‌شود، اما باز هم به علت هزینه بالای تعمیر، نگهداری و همچنین عدم ارائه خدمات از سوی شرکت‌های سازنده و از این مدل نیز دیگر استفاده نمی‌شود.

موتور جوش دینام

موتور جوش رکتی‌فایر

موتور جوش رکتی‌فایر جدیدتر از مدل‌های پیشین بوده و کاربرد بسیاری در صنایع مختلف دارند. این دستگاه قابلیت ارائه خدمات در شرایط عدم دسترسی به برق شهری را برا شما ایجاد می‌کند. به همین سبب استفاده از آن بسیار رواج یافته است

 

دستگاه رکتی فایر

موتورجوش اینورتر

اینورترها جدیدترین نوع موتور جوش ها می‌باشند که در آن‌ها با جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها استفاده شده است. در نتیجه ابعاد و سایز آن‌ها در مقایسه با مدل‌های پیشین کاهش محسوسی یافته است. به همین سبب آن‌ها را به راحتی می‌توان حمل کرده و جابجا کرد. علاوه برآن اینورترها توان بسیار بالایی دارند و جوش حاصل از آن بسیار تمیز و باکیفیت است، همچنان که نیاز به جریان و ولتاژ بالایی نیز ندارند. از مزایای دیگر موتور جوش اینورتر می‌توان به ایجاد خروجی ثابت بدون نوسان، امکان استفاده از الکترودهای معمولی در آن‌ها و عدم ایجاد چسبندگی در آن اشاره کرد.

 

 

اینورتر جوش

در هنگام خرید موتور جوش  چه مواردی را باید رعایت کرد؟

با توجه به توضیحاتی که تا کنون ارائه شد، می‌دانید که موتورهای جوش موجود در بازار بسیار متنوع هستند. در نتیجه ما برای انتخاب آن‌ها در صورت عدم داشتن آگاهی کافی، ممکن است دچار سردرگمی شوید. برای این منظور بهتر است نوع نیاز خود و انواع دستگاه‌های جوش را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و سپس برای خرید اقدام نمایید. اگر خودتان دانش کافی برای این مورد را ندارید، بهتر است با یک کارشناس در این زمینه مشورت نمایید.

همچنین باید گفت که علاوه بر موارد بالا، در هنگام خرید موتور جوش خانگی، موارد دیگری را نیز باید مد نظر قرار دهید تا خریدی صحیح و موفق داشته باشید. در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • چرخه کاری موتور جوش

اولین مورد در هنگام خرید توجه به چرخه کاری موتور جوش می‌باشد. چرخه کاری به این معناست که چه مدت زمانی دستگاه مورد نظر بدون وقفه و مشکل می‌تواند مداوم کار کند. هر دستگاه با توجه به مشخصات خود چرخه کاری متفاوتی دارد که ما در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. پس از گذشت زمان چرخه کاری توصیه شده برای دستگاه جوش، باید مدت زمانی را برای استراحت به آن زمان بدهید تا به موتور فشار نیاید و از کار نیفتد.

  • سیستم خنک کننده موتور جوش

می‌دانید که موتور جوش در هنگام انجام کار افزایش دما خواهد داشت. در نتیجه برای هر دستگاه سیستم خنک کننده و فن‌های مناسبی تهیه می‌کنند تا دمای بالا به آن آسیب وارد نکند. نوع و جنس این سیستم را در هنگام خرید به خوبی بررسی کنید.

  • داشتن لوازم جانبی موتور جوش

از آن‌جایی که جوشکاری فرایندی خطرناک محسوب می‌شود، می‌توان گفت که لوازم جانبی ایمنی از جمله انبر، عینک، ماسک، کلاه و دستکش از موارد ضروری هستند که یک موتور جوش خود این لوازم را در کنار خود دارد.

  • انتخاب نوع کابل

از دیگر عوامل مهم در انتخاب یک موتور جوش  نوع و کیفیت کابل آن است. بهترین کابل، کابلی با اندازه و طول مناسب است که علاوه بر انعطاف کافی در برابر سایش و کشش و سایر شرایط فیزیکی مقاومت بالایی داشته باشد.

  • خدمات پس از فروش

در هنگام خرید موتور جوش  تلاش کنید دستگاهی را انتخاب کنید که شرکت سازندۀ آن خدمات پس از فروش یا گارانتی ارائه می‌دهد. در این صورت خیالتان از کیفیت دستگاه راحت می‌شود و هم اینکه در صورت بروز مشکل فنی می‌توانید بدون هزینه آن را تعویض نمایید.

 

 

جهت مشاوره بیشتر با شماره 03134910 تماس حاصل فرمایید

 

مزایا استفاده از موتور جوش

استفاده از دستگاه جوش اینورتر در کشورهای پیشرفته سبب شده است عملیات جوشکاری راحت‌تر انجام شود‌. در ایران نیز استفاده از آن رواج پیدا کرده و تولیدکنندگان و صنعتگران را بر آن داشته  است تا این دستگاه‌ها را تولید کنند. بعضی از مزایای اینورتر جوشکاری به قرار زیر است:

سرعت بالا

موتور جوش دارای سرعت بالا است که باعث افزایش بهره‌وری و کارایی در جوشکاری می‌شود.

کیفیت جوش بالا

 موتور جوش باعث تولید جوش با کیفیت بالا و قوی می‌شود که می‌تواند تحمل فشار و وزن بالا را داشته باشد.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه

استفاده از موتور جوش منجر به صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود زیرا فرآیند جوشکاری به سرعت انجام می‌شود.

ایمنی

موتور جوش دارای امکانات ایمنی مانند حفاظت در برابر اتصال کوتاه و دمای بالا است که از وقوع حوادث جلوگیری می‌کند.

قابلیت تنظیم
موتور جوش دارای قابلیت تنظیم و کنترل پارامترهای مختلف مانند جریان، ولتاژ و سرعت است که به کاربر امکان می‌دهد تنظیمات مورد نیاز را انجام دهد.

 

 

 

تنوع در ارسال

تنوع در ارسال 

تنوع  در پرداخت

تنوع  در پرداخت 

فروشگاه اختصاصی

فروشگاه اختصاصی

فروشگاه های متنوع

فروشگاه های متنوع

مزایای عمومی

مزایای عمومی

لذت خرید

لذت خرید

    ارتباط با ما

 کـنار مـا باشید

    اصفهان فرح آباد کوچه شهید خدا رحمی40 بن بست بامـشاد پلاک 57 طبقه دوم

  031-34910

ایمیل
اینستاگرام
تلگرام
لینکدین
واتس اپ
درباره ما
logo-samandehi
مجوز اتحادیه

کلیه حقوق این سایت مربوط به شرکت اینسرا می باشد.

اندازه صفحه نمایشی کوچکتر از استاندارد است!
مقایسه کالا‌های انتخاب شده